Ολοκληρώθηκαν οι δράσεις προώθησης του ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία που οργάνωσε το Γραφείο ΟΕΥ Τόκυο από κοινού με το EnterpriseGreece για την περίοδο 2015-2016.
Οι πρόσφατες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Οσάκα (20 Ιουνίου, RitzCarltonHotel) και στο Τόκυο (22 Ιουνίου, GrandHyattHotel). Περιελάμβαναν ανοικτή γευσιγνωσία, σεμινάριο masterclass με προεγγραφή από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη, MasterofWine και δείπνο με γευστική δοκιμή προς εκπροσώπους των οινικών μέσων ενημέρωσης. Οι 30 θέσεις στην Οσάκα και 60 στο Τόκυο για το σεμινάριο masterclass είχαν εξαντληθεί ήδη αρκετές ημέρες νωρίτερα. Όλες οι εκδηλώσεις ήταν αυστηρά προσανατολισμένες στους επαγγελματίες του κρασιού (σομελιέ, εισαγωγείς, έμποροι, εστιάτορες, Τύπος, κ.λ.π.). Συμμετείχαν 120 άτομα στην Οσάκα και 200 στο Τόκυο, όλα από τον χώρο του κρασιού.
Οι ειδικού του κρασιού στην Ιαπωνία είχαν την ευκαιρία να έλθουν σε επαφή με επιλεγμένα δείγματα του ελληνικού αμπελώνα. Παρουσιάσθηκαν 40 ετικέττες από 25 οινοπαραγωγούς, προσεκτικά επιλεγμένες, ώστε να απεικονίζουν τις κυριώτερες ποικιλίες και οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας.
Ήταν η πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία που ο ελληνικός αμπελώνας παρουσιάσθηκε στην Ιαπωνία σε τέτοιο εύρος, στην προσπάθεια γνωριμίας των Ιαπώνων ειδικών με τους ελληνικούς οίνους.
Προηγήθηκε επίσκεψη Ιαπώνων δημοσιογράφων οίνου στην Ελλάδα (28/5-4-6/2016) ενώ παράλληλα έγιναν διαφημιστικές καταχωρήσεις για τον ελληνικό οίνο στα κυριώτερα οινικά περιοδικά της Ιαπωνίας (Vinotheque, Wands, WineKingdom) και στο διαδίκτυο (WandsWeb).
Πέραν αυτού, το Γραφείο ΟΕΥ Τόκυο φρόντισε όλα τα στάδια (μετάφραση κειμένου στην ιαπωνική γλώσσα, proofreading του κειμένου, προσαρμογή του δημιουργικού από την αγγλική έκδοση και εκτύπωση σε 1500 αντίτυπα) έκδοσης φυλλαδίου 64 σελίδων για τον ελληνικό οίνο. Για όλα τα στάδια της προετοιμασίας ξεχωριστά προηγήθηκε συλλογή προσφορών από το Γραφείο μας και βάσει αυτών ανάθεση έργου από το EnterpriseGreece.
Απομένει η έκδοση βιβλίου για τον ελληνικό οίνο στην ιαπωνική γλώσσα, την οποία το Γραφείο μας σε συνεργασία με το EnterpriseGreece επιμελείται με ορίζοντα έκδοσης το τέλος Ιουλίου.
Η ενημερωτική εκστρατεία θα συνεχισθεί και το 2017 με γευσιγνωσίες και σεμινάρια, συμμετοχή σε εκθέσεις, επισκέψεις ειδικών στην Ελλάδα, καταχωρήσεις στον Τύπο, καθώς και εβδομάδες ελληνικών τροφίμων και ποτών σε πολυκαταστήματα
Οι ελληνικές εξαγωγές ποτών στην Ιαπωνία, μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας, αυξήθηκαν το 2015 κατά 47% ως προς την αξία, έναντι του 2014, φθάνοντας τις €300.380 ενώ το α’ τετράμηνο του 2016 υπάρχει περαιτέρω αύξηση κατά 30% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2015, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ. Το 96% των εξαγωγών αυτής της κατηγορίας αποτελείται από προϊόντα οίνου.
Κύριος στόχος των προωθητικών ενεργειών της φετινής χρονιάς ήταν η προσέγγιση και ενημέρωση του εξειδικευμένου κοινού, ώστε να διευρυνθεί ο αριθμός των εισαγωγέων που αγοράζουν ελληνικούς οίνους. Ήδη το τελευταίο εξάμηνο άλλες δύο εταιρείες (METRO, MOTTOX) ξεκίνησαν εισαγωγές από την Ελλάδα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των εισαγωγέων ελληνικού οίνου σε 15. Ωστόσο, εκτιμάται ότι ο κύριος όγκος εισαγωγών γίνεται από 4-5 εταιρείες.
www.japan–greece–business.gr/#!japan–wine–market–alcoholic–products/c1bbl
Το ταίριασμα των ελληνικών κρασιών με τα ελληνικά γκουρμέ προϊόντα τροφίμων ιδίως εν όψει του ενδιαφέροντος που προκαλείται για την Ελλάδα λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 στο Τόκυο σίγουρα θα λειτουργήσουν θετικά για τις ελληνικές εξαγωγές.
Σε συνδυασμό με πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως η αρχαιολογική έκθεση που εγκαινιάσθηκε στις 20 Ιουνίου στο NationalMuseum στο Τόκυο και θα μεταφερθεί εν συνεχεία στο Ναγκασάκι (14/10-11/12/2016) και το Κόμπε (23/12/2016-2/4/2017), όπως επίσης με τις εκδηλώσεις που η Πρεσβεια Τόκυο προτείνει στους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς εν όψει των Αγώνων, εκτιμούμε ότι θα αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα της Ελλάδας στην Ιαπωνία επιφέροντας θετικά αποτελέσματα σε διάφορους τομείς των διμερών μας οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.