Ωράριο Λειτουργίας: Δε - Πα 07.00 - 15.00
katan F13555

Βελτιώνεται η ψυχολογία των καταναλωτών

Συνεχίζεται η ανάκαμψη της ψυχολογίας των καταναλωτών στην Ελλάδα και κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, φτάνοντας συνολικά τις 47, με την αύξηση αυτή να αποτελεί τη μεγαλύτερη που σημειώθηκε στην περιοχή της Ευρώπης. Συνολικά, στην Ευρώπη, 13 χώρες παρουσίασαν αύξηση στον Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ενώ 14 μείωση, 10 εκ των οποίων ανήκουν στη Δυτική Ευρώπη. Επίσης στην Ευρώπη ανήκουν οι 9 από τις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων είναι η Πορτογαλία (33), η Ουγγαρία και η Ιταλία (41), η Ελλάδα (47) και η Ισπανία (48).

 

Συγκεκριμένα η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 54η θέση μεταξύ των 58 αγορών που συμμετέχουν στην έρευνα, με τον δείκτη της, ωστόσο, να σημειώνει τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση παγκοσμίως κατά 7 μονάδες.

 

Ωστόσο, παρά την αύξηση του δείκτη, 8 στους 10 Έλληνες συνεχίζουν να αμφισβητούν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση σύντομα, ενώ θεωρούν ότι θα παραμείνει σε ύφεση για τους επόμενους 12 μήνες. Επιπλέον, η εργασιακή ασφάλεια παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία, όπως αναφέρθηκε από το 51% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί με αρκετά χαμηλότερο ποσοστό και η ανησυχία για την οικονομία.

 

Αγοραστικές συνήθειες
Στην ερώτηση πώς διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (28%) δηλώνουν ότι τα ξοδεύουν στην κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ 4 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Την ίδια ώρα, οι αγοραστικές συνήθειες συνεχίζουν να μεταβάλλονται για ένα ακόμη τρίμηνο, με τους Έλληνες να δηλώνουν ότι προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού (74%), ενώ συνεχίζουν να είναι προσεκτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους για καταναλωτικά προϊόντα, καθώς 7 στους 10 είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν πιο φτηνά καταναλωτικά προϊόντα. Τα φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα θα συνεχίσουν να αποτελούν επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών ακόμη και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν σε ποσοστό 36%, το οποίο ωστόσο είναι χαμηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 6%.

Πηγη: www.imerisia.gr

Previous Ξεκίνησε η Αξιολόγηση Πληρότητας των προϋποθέσεων για την ένταξη των 4.730 Επενδυτικών Προτάσεων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Επιμελητήριο Άρτας
Κ.Αιτωλού & Ν.Πριοβόλου, Τ.Κ.
47100, Άρτα

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας