Πρωτοβουλία εκκαθάρισης των μητρώων των ΔΟΥ, των επιμελητηρίων και των Πρωτοδικείων από επιχειρήσεις που αν και παραμένουν επί σειρά ετών ανενεργές, εμφανίζονται να ασκούν δραστηριότητα, αναλαμβάνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Με αφορμή τις επικρίσεις που ασκήθηκαν στο υπουργείο Οικονομικών για την αποστολή χιλιάδων ειδοποιητηρίων τέλους επιτηδεύματος σε επιχειρήσεις που έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους ακόμη και από τη δεκαετία του '70 ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης ζήτησε να διερευνηθούν οι υποθέσεις για να διαπιστωθεί που οφείλεται το πρόβλημα. Από τα απολογιστικά – συγκεντρωτικά στοιχεία προέκυψε ότι στο 90% τωνπεριπτώσεων οι φορολογούμενοι που έλαβαν τα ειδοποιητήρια δεν είχαν αναγγείλει στην εφορία τη λύση της επιχείρησης τους. Επίσης, δεν είχαν προχωρήσει σε οριστική διαγραφής από το μητρώο του οικείου επιμελητηρίου και δεν είχαν λάβει τη σχετική βεβαίωση από το Πρωτοδικείο. Προκειμένου να καταγράψει το μέγεθος του προβλήματος και να ανανεώσει τη βάση δεδομένων των εφοριών ο κ. Θεοχάρης προτίθεται να ζητήσει από τα επιμελητήρια και τα Πρωτοδικεία της χώρας τα στοιχεία μητρώου ενεργών επιχειρήσεων σε ψηφιακή μορφή, ώστε να τα διασταυρώσει με τα αντίστοιχα των εφοριών.
