Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η αναμόρφωση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και προμηθειών, σύμφωνα με όσα προβλέπει η συμφωνία με τους πιστωτές.
Στόχος των βελτιώσεων που σχεδιάζονται στη νομοθεσία είναι να ηλεκτρονικοποιηθεί η διαδικασία σε όλα τα στάδιά της, δηλαδή, και στο σκέλος που αφορά στις προσφυγές, την υπογραφή της σύμβασης και την πληρωμή του έργου. Επιπλέον θα ενσωματωθούν στην Ελληνική νομοθεσία και τρεις ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Μέσα στο νέο πλαίσιο ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στη δημιουργία γραφείου υποστήριξης (helpdesk) για όσους θέλουν να συμμετέχουν σε τέτοιους διαγωνισμούς «ώστε να αποφευχθούν πιθανά περιστατικά εξαπάτησης από επιτήδειους» όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-MΠΕ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης με αφορμή τη συγκρότηση ομάδας εργασίας στο υπουργείο για την εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων φορέων.
Ο γενικός γραμματέας σχολίασε ότι προχωράει η ολοκλήρωση της νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις που θα αφορά στην επέκταση και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διαδικασιών με νέες διαλειτουργικότητες για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων (taxis, e-justice ΠΔΕ) με νέα εργαλεία για τη διενέργεια διαγωνισμών (e-catalogs, δημοπρασίες κλπ) και την πλήρη παρακολούθηση της σύναψης και εκτέλεσης των συμβάσεων (πχ ηλεκτρονική τιμολόγηση). Στο πλαίσιο, μάλιστα, της επέκτασης του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού μηχανισμού για τις ηλεκτρονικές προμήθειες έχει ξεκινήσει η συνεργασία με άλλους φορείς (υπουργεία περιφέρειες, δήμοι, επιμελητήρια κλπ) και θα εντατικοποιηθεί περαιτέρω το προσεχές διάστημα.
Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα συγκροτήθηκε ομάδας εργασίας από τη γενική γραμματεία Εμπορίου με σκοπό την παροχή εκπαίδευσης / υποστήριξης στους οικονομικούς φορείς για τη χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), επικουρικά προς το αρμόδιο τμήμα Υποστήριξης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Χρηστών και του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων.