Πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Κοινής Γνώμης «forsa» που διεξήχθη κατ’ εντολή του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Διατροφής και Γεωργίας (BMEL) καταγράφει στοιχεία για τις διατροφικές και αγοραστικές συνήθειες στη Γερμανία:
– 90% των ερωτηθέντων φέρονται διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για προϊόντα ζωικής παραγωγής, με πιστοποίηση ορθής μεταχείρισης των ζώων από τα οποία προήλθαν. Πιο συγκεκριμένα, 52%, 23% και 6% των ερωτηθέντων είναι για το λόγο αυτό διατεθειμένο να πληρώσει για ένα κιλό κρέας αξίας 10 Ευρώ, επιπλέον 2-5 Ευρώ, 5-10 και άνω των 10 Ευρώ αντιστοίχως.
– 69% των ερωτηθέντων ενημερώνονται για τα τρόφιμα εντός καταστήματος, 42% διαδικτυακά, 39% μέσω της διαφήμισης, 30% μέσω ενημερωτικών φυλλαδίων, 5 21% σε διαδικτυακά φόρουμ συζήτησης, 20% από φορείς ενημέρωσης/προστασίας καταναλωτών και 14% από μέσα κοινωνικής δικτύωσης (31% των καταναλωτών ηλικίας 19-29, έναντι 4% των καταναλωτών άνω των 60 ετών).
– 64% προμηθεύεται τρόφιμα κυρίως από σούπερ μάρκετ και κατά δεύτερο λόγο (35%) από εκπτωτικά καταστήματα (discounter), ενώ 30% από ειδικά καταστήματα τροφίμων. 92% πραγματοποιούν τουλάχιστον ένα τμήμα των προμηθειών τροφίμων σε αρτοποιεία, κρεοπωλεία και οπωροπωλεία. 68% ενίοτε σε λαϊκές αγορές, άνω του 50% απευθείας από του παραγωγούς, 53% σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων. Μόλις 7% προμηθεύεται τρόφιμα μέσω διαδικτύου.
Επιπλέον, σύμφωνα με έτερη πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Mintel, η Γερμανία καταγράφει το μεγαλύτερο ποσοστό πρωτοεμφανιζομένων προϊόντων τροφίμων και ποτών ολικής χορτοφαγίας (vegan) παγκοσμίως. Ειδικότερα:
– Μεταξύ Ιουλίου 2017 και Ιουνίου 2018 το ποσοστό αυτό ανήλθε σε 15%.
– Το ίδιο χρονικό διάστημα 14% των πρωτοεμφανιζομένων προϊόντων εντός Γερμανίας ανήκε στην κατηγορία vegan έναντι μικρότερου ποσοστού 8% προϊόντων για απλούς χορτοφάγους (vegetarian).
– Τα αντίστοιχα ποσοστά παγκοσμίως ήταν αντίστροφα 5% για την κατηγορία (vegan) και 11% για την κατηγορία (vegetarian).