Το συνολικό μέγεθος αγοράς (πωλήσεις σε αξία) των καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης, εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 3,4% το 2014 και κατά 2,8% το 2015. Ωστόσο, προβλέπεται ότι θα επέλθει αντιστροφή της ανοδικής πορείας των πωλήσεων το 2016, καθώς εκτιμάται μικρή μείωση της αξίας της αγοράς (κατά 1,6%).
Όσον αφορά στη διάρθρωση της συνολικής αγοράς ανά κατηγορία καταστημάτων, το μεγαλύτερο ποσοστό (49%) επί των συνολικών πωλήσεων αξεσουάρ ένδυσης το 2015 εκτιμάται ότι κατέλαβαν συνολικά τα εξειδικευμένα (μεμονωμένα) καταστήματα αξεσουάρ ένδυσης, τα καταστήματα ένδυσης (που διαθέτουν και αξεσουάρ) και τα πολυκαταστήματα (HONDOS κ.λπ.). Ακολουθούν με 32% οι αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης (Η&Μ, ZARA κ.ά.). Περίπου το 19% της συνολικής αγοράς εκτιμάται ότι κάλυψαν οι αλυσίδες καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης.
Τα συμπεράσματα αυτά και οι προοπτικές εξέλιξης του κλάδου προκύπτουν από την πρώτη έκδοση της κλαδικής μελέτης «Καταστήματα Αξεσουάρ Ένδυσης» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group ΑΕ.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εξεταζόμενο κλάδο διακρίνονται σε επιχειρήσεις λιανικής πώλησης αξεσουάρ ένδυσης που λειτουργούν ως μεμονωμένα καταστήματα, επιχειρήσεις εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης, πολυκαταστήματα, αλυσίδες και εξειδικευμένα καταστήματα ένδυσης που ασχολούνται (συμπληρωματικά) και με το λιανικό εμπόριο αξεσουάρ ένδυσης.
Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κλάδου είναι ο μεγάλος αριθμός μεμονωμένων καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης που λειτουργούν στη χώρα, ενώ περιορισμένος είναι ο αριθμός των αλυσίδων αξεσουάρ ένδυσης (καταστήματα που λειτουργούν κάτω από το ίδιο εμπορικό σήμα). Βεβαίως, υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των αλυσίδων ως προς το είδος και το μέγεθός τους, αλλά και τον τρόπο ανάπτυξης των δικτύων τους (εταιρικά καταστήματα, franchise, shop in shop, εκπτωτικά).
Περισσότερα στοιχεία στο συνημμένο Δελτίο Τύπου.
Σχετικά Αρχεία: