Το Επιμελητήριο με την προτεινόμενη πρόταση θα αναπτύξει συστήματα και υπηρεσίες ΤΠΕ που εντάσσονται στους παρακάτω άξονες:
ΑΞΟΝΑΣ 1: Αναβάθμιση της Ψηφιακής Υποδομής του Επιμελητηρίου σε λογισμικό και υλικό.
ΑΞΟΝΑΣ 2: Υποδοχή και εξυπηρέτηση αιτημάτων των επιχειρήσεων (One Stop Shop).
ΑΞΟΝΑΣ 3: Παροχή Εξειδικευμένης Επιχειρηματικής Πληροφόρησης και Συμβουλών
ΑΞΟΝΑΣ 4: Δημιουργία Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας
ΑΞΟΝΑΣ 5: Εξωστρέφεια ψηφιακών Υπηρεσιών και διασύνδεση με τις τοπικές επιχειρήσεις
Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Επιμελητηρίου που αποτελεί το αντικείμενο του προτεινόμενου έργου, είναι απολύτως στοχευμένος και συμβατός με τους βασικούς άξονες που περιλαμβάνονται στο θεσμικό ρόλο ενός σύγχρονου Επιμελητηρίου. Αποτελεί δε απαραίτητη προϋπόθεση για την παροχή των Ανταποδοτικών Υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις – μέλη των Επιμελητηρίων, που προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Το Επιμελητήριο Άρτας διαθέτει το ΟΠΣ Πρωτέας Cloud που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα εσωτερικής οργάνωσης του Επιμελητηρίου με υποσύστημα διαχείρισης μητρώου και διασύνδεσης με το ΓΕΜΗ, υποσύστημα οικονομικής διαχείρισης, ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, εφαρμογή στατιστικών κτλ. Στα πλαίσια της προτεινόμενης πράξης και με επέκταση του υφιστάμενου συστήματος θα δημιουργηθεί ένα σύγχρονο περιβάλλον εσωτερικής οργάνωσης σε τεχνολογία Cloud, που θα αποτελέσει και τον κορμό για την ανάπτυξη και παροχή των ψηφιακών υπηρεσιών. Η ενέργεια αυτή αφορά όλες στις εργασίες που θα πρέπει να γίνουν στο υφιστάμενο σύστημα εσωτερικής μηχανογράφησης του Επιμελητηρίου ώστε να διασφαλιστεί:
Το ΟΠΣ του Επιμελητηρίου είναι ανεπτυγμένο στις ακόλουθες τεχνολογίες, οι οποίες και πρέπει να χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια των προσαρμογών του:
Θα αναβαθμιστεί η Διαδικτυακή Πύλη του Επιμελητηρίου έτσι ώστε να περιλαμβάνει την υφιστάμενη λειτουργικότητα αλλά και να ενσωματώνει σε ένα ενιαίο περιβάλλον τις νέες εφαρμογές που θα αναπτυχθούν στα πλαίσια της παρούσας πρότασης. Επιπλέον θα πρέπει να διασυνδέεται με την υφιστάμενη υποδομή εσωτερικής μηχανογράφησης του Επιμελητηρίου. Η αναβαθμισμένη Πύλη θα πρέπει να περιλαμβάνει:
Θα δημιουργηθεί σύγχρονος και ευέλικτος μηχανισμός Επικοινωνίας και Ενημέρωσης των επιχειρήσεων, που θα αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας (newsletter, email, SMS) και θα περιλαμβάνει τόσο μαζική όσο και στοχευμένη εξατομικευμένη ενημέρωση. Ο μηχανισμός επικοινωνίας θα πρέπει να αντλεί στοιχεία και να ενημερώνεται αυτόματα τόσο από το υφιστάμενο ΟΠΣ του Επιμελητηρίου όσο και από την αρθρογραφία του Portal και να λειτουργεί ως ένα ενιαίο περιβάλλον.
Το προτεινόμενο σύστημα θα πρέπει να παρέχει:
Το Επιμελητήριο με την παρούσα πρόταση πέραν από των αναβάθμιση της υποδομής του σε λογισμικό θα προβεί και σε γενικότερη αναβάθμιση του εξοπλισμού και των υποδομών του.
Το Επιμελητήριο στα πλαίσια του έργου θα προμηθευτεί server για τη φιλοξενία των υποδομών που απαιτείται να εγκατασταθούν εντός του εσωτερικού δικτύου του Επιμελητηρίου.
Επιπλέον το Επιμελητήριο θα αναβαθμίσει τον εξοπλισμό της ομάδας διοίκησης του έργου και της ομάδας που θα αναλάβει την παραγωγική λειτουργία και τη συντήρηση των νέων εφαρμογών. Ο εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές με τα απαραίτητα περιφερειακά (οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι, Windows 10, MSOffice), 1 laptop για παρουσιάσεις και επιτόπια υποστήριξη επιχειρήσεων κατά τη λειτουργία του έργου.
Συνολικά ο εξοπλισμός του έργου περιλαμβάνει:
Ο εξοπλισμός θα πρέπει να παραδοθεί και να εγκατασταθεί έτοιμος για λειτουργία στον χώρο του Επιμελητηρίου.
Θα υλοποιηθεί εφαρμογή για την πλήρη διαδικτυακή εξυπηρέτηση των Επιχειρήσεων για τις συναλλαγές τους με το Επιμελητήριο απόλυτα διασυνδεδεμένη με το υφιστάμενο ΟΠΣ του Επιμελητηρίου και το νέο Portal που θα υλοποιηθεί στα πλαίσια της παρούσας.
Ενδεικτικά η εφαρμογή θα υποστηρίζει την υποβολή online αιτήματος, ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών – βεβαιώσεων κλπ, ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω διατραπεζικού συστήματος, καρτών κλπ, Ηλεκτρονική πληρωμή υπηρεσιών Επιμελητηρίου π.χ. συμμετοχή σε έκθεση κ.α. ).
Θα υλοποιηθεί εφαρμογή για την Ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση των αιτημάτων των επιχειρήσεων για τη συνολική τους εξυπηρέτηση, ηλεκτρονική παρακολούθηση της εξέλιξης του αιτήματος, κλπ. Στόχος είναι η δημιουργία στο Επιμελητήριο ενός κεντρικού σημείου στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα αιτήματα των επιχειρήσεων (email, τηλεφωνικά, φαξ, προφορικά) και θα εξυπηρετούνται βάσει των αρμοδιοτήτων του Επιμελητηρίου και της ισχύουσας νομοθεσίας (συμμετοχή σε τοπικές και διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές, ευκαιρίες χρηματοδοτήσεων, γενικά θέματα επιχειρηματικότητας, ενημέρωση για διοικητικές διαδικασίες κ.α.). Η εφαρμογή θα πρέπει να διασυνδέεται με το υφιστάμενο ΟΠΣ του Επιμελητηρίου και να λειτουργεί σε ενιαίο περιβάλλον με το Portal και βάσει του μηχανισμού SingleSignOn.
Δεδομένου ότι το σύστημα θα πρέπει να καλύπτει ένα δυναμικό πλήθος από πρότυπες διαδικασίες εξυπηρέτησης, θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο ώστε:
Το προτεινόμενο σύστημα θα περιλαμβάνει:
Στόχος του Επιμελητηρίου στα πλαίσια της παρούσας πρότασης και σύμφωνα με το θεσμικό ρόλο του Επιμελητηρίου, είναι η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας Εξειδικευμένης Επιχειρηματικής Πληροφόρησης και Συμβουλών. Αποδέκτες αυτής της υπηρεσίας θα είναι:
Α) οι Επιχειρήσεις του Νομού.
Β) Όλες οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα και φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που ενδιαφέρονται για την επιχειρηματική – οικονομική κατάσταση και τις επενδυτικές δυνατότητες της περιοχής
Γ) Η Πολιτεία και οι φορείς της, στους οποίους θεσμικά αποτελεί σύμβουλο το Επιμελητήριο
Στα πλαίσια αυτά η παρούσα πρόταση περιλαμβάνει τις ακόλουθες υπηρεσίες:
Μέρος του προτεινόμενου έργου είναι η δημιουργία από το Επιμελητήριο ενός ολοκληρωμένου συστήματος που θα γίνει ο καθημερινός Ηλεκτρονικός Σύμβουλος των επιχειρήσεων του Νομού. Ένα μοναδικό σημείο (singlecontactpoint) από το οποίο ο επιχειρηματίας θα ενημερώνεται και θα εξυπηρετείται.
ο επιχειρηματίας θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει ηλεκτρονικά ερωτήματα σχετικά με το αντικείμενο της υπηρεσίας, και εξειδικευμένοι σύμβουλοι και το Επιμελητήριο θα απαντούν επίσης ηλεκτρονικά.
Η θεματολογία που θα καλύπτει η υπηρεσία θα αφορά ολοκληρωμένη υποστήριξη των επιχειρήσεων σε όλο τον κύκλο ζωής τους, ενδεικτικά:
Περιεχόμενο
Ο Ανάδοχος θα πρέπει να δημιουργήσει και να προσφέρει αρχικό περιεχόμενο με την ενημέρωση, την τρέχουσα νομοθεσία και τους κανονισμούς για τις παρακάτω κατηγορίες:
Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι πλήρες και να καλύπτει και την τρέχουσα επικαιρότητα και ενημέρωση για τις ανωτέρω κατηγορίες.
Στόχος είναι η ανάπτυξη εφαρμογής, η οποία λαμβάνοντας υπόψη βασικά οικονομικά μεγέθη μιας επιχείρησης (πρόσφατες παρελθούσες χρήσεις και εκτίμηση των αμέσως επομένων) να συντάσσει μια συνοπτική εκτίμηση της Αξίας της Επιχείρησης βασισμένη σε κοινά αποδεκτούς κανόνες αποτίμησης επιχειρήσεων.
Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις σε περιπτώσεις πώλησης, ενοικίασης, αίτησης δανειοδότησης κτλ.
Τα στοιχεία που θα λαμβάνονται υπόψη ενδεικτικά είναι ο κύκλος εργασιών, το ποσοστό του μικτού κέρδους, το κόστος πωλήσεων, το Μικτό Κέρδος, το Καθαρό Κέρδος, τα Λειτουργικά Έξοδα, η εμπορική (εύλογη) αξία των πιθανών αποθεμάτων καθώς και των παγίων της επιχείρησης κ.α.
Η εφαρμογή θα εξάγει μια ολοκληρωμένη εκτυπώσιμη αναφορά με την εκτίμηση της αξίας και αν χρειάζεται θα προτείνει στην επιχείρηση πιθανές βελτιώσεις οικονομικών μεγεθών που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την εκτίμηση αυτή.
Θα δημιουργηθεί ένα σύστημα με εξωστρέφεια μέσα από το νέο portal του Επιμελητηρίου που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία για την εξέλιξη των Επιχειρήσεων και της οικονομίας της περιοχής αλλά και πανελλαδικά.
Η υπηρεσία αυτή θα καταγράφει την δημογραφική εξέλιξη ανά κλάδο, περιοχή, κατηγορία, κ.λπ. των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τα δημογραφικά στοιχεία και δείκτες του οικονομικού περιβάλλοντος, τις υποδομές, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και δυνατότητες κλπ, με στόχο να αποτελέσει ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο τόσο για τους φορείς που διαμορφώνουν τις πολιτικές ανάπτυξης, όσο και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις και την προσέλκυση επενδύσεων.
Επιπλέον θα υπάρχει γεωγραφική απεικόνιση σε χάρτη όλων των επιχειρήσεων του Νομού και δυνατότητα φιλτραρίσματος βάσει βασικών στοιχείων από το μητρώο του Επιμελητηρίου, όπως Νομική Μορφή, ΚΑΔ κτλ. Η εφαρμογή αυτή θα πρέπει να διασυνδέεται και να προβάλει τα στοιχεία του μητρώου σε πραγματικό χρόνο.
Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα θα διασυνδέεται, σε πραγματικό χρόνο με το υπάρχον ΟΠΣ του Επιμελητηρίου (Μητρώο επιχειρήσεων) και το Ψηφιακό Αποθετήριο, για την άντληση στοιχείων που είναι αποθηκευμένα σε αυτό και τη δημιουργία αυτόματων αναφορών από στοιχεία του Μητρώου (συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μητρώων) (π.χ. αριθμός νέων επιχειρήσεων ανά κλάδο ή αντικείμενο δραστηριότητας για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και συγκεκριμένη περιοχή, εξέλιξη του αριθμού των επιχειρήσεων ανά κλάδο, εξέλιξη του αριθμού των επιχειρήσεων ανά μέγεθος με βάση τον αριθμό των εργαζομένων, αριθμός επιχειρήσεων γυναικείας επιχειρηματικότητας ανά κλάδο, εξέλιξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων, κλπ).
Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης ειδικής βάσης δεδομένων με στοιχεία δεικτών επιχειρηματικότητας τα οποία είναι διαθέσιμα από τρίτες πηγές (ΕΣΥΕ, Eurostat κλπ). Αυτά τα στοιχεία θα κατηγοριοποιούνται με βάση συγκεκριμένα μεταδεδομένα όπως:
Θα παρέχεται ένα ενοποιημένο web περιβάλλον παρουσίασης, διαχείρισης και παρακολούθησης των τιμών των δεικτών, αλλά και σχετικών αναφορών που θα παράγονται με βάση τις τιμές αυτές, με τρόπο απλό για τον τελικό χρήστη, και με χρήση πινάκων τιμών (αναφορών) αλλά και γραφικών παραστάσεων (διαγράμματα, ιστογράμματα κλπ).
Τα Επιμελητήρια έχουν ως βασικό ρόλο την υποστήριξη της ανάπτυξης των Επιχειρήσεων του Νομού τους και κατ’ επέκταση την επιχειρηματική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής τους. Είναι επίσης κοινά παραδεκτό ότι στη σημερινή Ψηφιακή εποχή, κρίσιμοι παράγοντες για την επίτευξη αυτού του ρόλου, είναι:
Στα πλαίσια αυτά το Επιμελητήριο αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για τη δημιουργία και λειτουργία ενός Ψηφιακού Αποθετηρίου Επιχειρηματικών Δεδομένων για το σύνολο των Επιχειρήσεων.
Στόχος είναι η κεντρική και σε ένα σημείο τήρηση όλων των δεδομένων των επιχειρήσεων – κυρίως αυτών που συμβάλλουν στην προβολή τους, στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητάς τους και στη βελτίωση της εξωστρέφειάς τους. Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με τα στοιχεία που τηρούνται στα πλαίσια της ιδιότητας της επιχείρησης ως μέλος του Επιμελητηρίου (και επικαιροποιούνται από το ΓΕΜΗ), θα δημιουργούν ένα όσο το δυνατό πληρέστερο και επικαιροποιημένο επιχειρηματικό προφιλ.)
Οι επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα να καταχωρούν ηλεκτρονικά εκείνα τα στοιχεία τους που θα στηρίζουν την δραστηριότητά τους. Για παράδειγμα πολυγλωσσικό profile, φωτογραφίες, video και περιγραφές των προϊόντων και υπηρεσιών τους, εγχειρίδια και οδηγίες χρήσης, εξαγωγικές δυνατότητες και ενδιαφέρον συνεργασιών και εισαγωγών, κλπ. Η δομή της πληροφορίας θα είναι προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του κλάδου τους και στα ειδικότερα μεταδεδομένα (metadata) που αφορούν τις δραστηριότητές τους, έτσι ώστε να είναι άμεσα αξιοποιήσιμη σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες τρίτων.
Τα δεδομένα που θα καταχωρούνται στο Αποθετήριο ενδεικτικά θα περιλαμβάνουν:
Το σύστημα θα πρέπει να διασυνδέεται σε πραγματικό χρόνο με το υφιστάμενο ΟΠΣ του Επιμελητηρίου από το οποίο θα αντλούνται τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης. Επιπλέον η διαχείριση του Ψηφιακού Αποθετηρίου θα πρέπει να γίνεται στο ενιαίο περιβάλλον του ΟΠΣ και το Αναπτυξιακό Προφίλ της κάθε επιχείρησης θα πρέπει να είναι μέρος της καρτέλας της επιχείρησης στο υφιστάμενο ΟΠΣ του Επιμελητηρίου.
Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλίζεται η εγκυρότητα των επιχειρηματικών πληροφοριών, η μείωση της επικάλυψης επιχειρηματικού περιεχομένου που δημιουργείται κατά καιρούς, ενώ θα διευκολύνεται η επικαιροποίηση των αναπτυξιακών δεδομένων από τις ίδιες τις επιχειρήσεις . Επίσης η σωστά κωδικοποιημένη (με βάση και τα σχετικά μεταδεδομένα) και συστηματική πληροφορία που θα περιλαμβάνει το Αποθετήριο, δίνει τη δυνατότητα εύκολης παραγωγής επιλεγμένων ψηφιακών reports, ανάπτυξης από το Επιμελητήριο ψηφιακών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (π.χ. richmedia επιχειρηματικούς οδηγούς, κλπ), καθώς επίσης και επιλεγμένης διάθεσης της πληροφορίας σε τρίτους ενδιαφερόμενους, που θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστικοί παράγοντες ανάπτυξης, προβολής και εξωστρέφειας των Επιχειρήσεων.
Επιλεγμένα δεδομένα του Αποθετηρίου, δεδομένα που προέρχονται από επεξεργασία τους (π.χ. στατιστικά) αλλά και δεδομένα από άλλες πηγές και συστήματα Επιμελητηρίου θα διατίθενται μέσω OpenData μηχανισμών.
Στόχος είναι τα δεδομένα αυτά να διατίθενται με συγκροτημένο και ασφαλή τρόπο με τους κατάλληλους μηχανισμούς (OpenDataAPIs) ώστε η πληροφορία να διατίθεται από το Επιμελητήριο σε τρίτους φορείς που θέλουν να την αξιοποιήσουν (Δήμοι, Περιφέρεια, Πολιτεία, Επιχειρήσεις, Ιδιώτες).
Απαιτείται λοιπόν η ανάπτυξη και θέση σε παραγωγική λειτουργία ενός μηχανισμού OpenData μέσω του οποίου θα διατίθενται τα επιλεγμένα δεδομένα σε πλήθος επιλεγμένων από τον Φορέα αποδεκτών (π.χ. φορείς Δημόσιας Διοίκησης, προγραμματιστές 3ων εφαρμογών κοκ) παρέχοντας μηχανισμούς:
Πρόκειται για ένα σύγχρονο Ηλεκτρονικό Επιχειρηματικό Οδηγό που θα περιλαμβάνει το σύνολο των Επιχειρήσεων του Νομού. Ο Επιχειρηματικός Οδηγός θα αποτελεί μια υπηρεσία προστιθέμενης αξίας που θα αξιοποιεί τα δεδομένα του Ψηφιακού Αποθετηρίου. Σκοπός του Επιχειρηματικού Οδηγού είναι να προβάλλει με ενιαίο και συστηματικό τρόπο τις επιχειρήσεις.
Θα περιλαμβάνει πολυμεσική πληροφορία (richmedia), η οποία θα επικαιροποιείται:
Ενδεικτικά τα στοιχεία που θα περιέχει ο Επιχειρηματικός Οδηγός περιλαμβάνουν:
Επιπλέον Χαρακτηριστικά:
Η εφαρμογή περιλαμβάνει την ολοκληρωμένη προβολή του συνολικού Τουριστικού Προϊόντοςτου Νομού Άρτας. Το συνολικό Τουριστικό προϊόν περιλαμβάνει όλες εκείνες τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχονται στους επισκέπτες και ενδεικτικά περιλαμβάνουν: διαμονή, εστίαση και αναψυχή, ενοικιάσεις οχημάτων, τουριστικά πρακτορεία, εκδρομές, πολιτιστικές εκδηλώσεις και μουσεία, ειδικά σπορ και εμπειρίες υπαίθρου, τοπικά προϊόντα και αναμνηστικά, κλπ.
Τα βασικά χαρακτηριστικά της εφαρμογής θα είναι:
ΓΕΝΙΚΑ:
Α)Αξιολόγηση / Σχολιασμός
Οι χρήστες της εφαρμογής θα μπορούν να σχολιάζουν και να βαθμολογούν τις επιχειρήσεις αλλά και περιοχές (π.χ. παραλίες) ώστε να δίνουν χρήσιμες πληροφορίες σε άλλους ταξιδιώτες.
Β) Φωτογραφίες χρηστών
Οι χρήστες της εφαρμογής θα μπορούν να ανεβάζουν φωτογραφικό υλικό τόσο για επιχειρήσεις που επισκέπτονται όσο και για τα αξιοθέατα
Οι παραπάνω διαδικασίες θα δώσουν ιδιαίτερη αξία στον οδηγό και το περιεχόμενό του το οποίο συνεχώς θα εμπλουτίζεται και θα επικαιροποιείται.
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας