αρχική σελίδα
Σάββατο, 18 Νοεμβρίου 2017
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password

Πείτε μας τη γνώμη σας για το νέο site του Επιμελητηρίου Αρτας

Πολύ καλό
Καλό
Χρειάζεται βελτιώσεις
ΔΞ / ΔΑ
 
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ   /   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Απολογισμό Δράσεων της θητείας του ΔΣ 2012- 2017 έκανε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας
03/11/2017
ΠΗΓΗ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

πατήστε για μεγέθυνση

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε την Πέμπτη το πρωί ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας. Ο Χρήστος Παπάζογλου ανακοίνωσε την απόφασή του να μην είναι εκ νέου υποψήφιος για τη θέση του προέδρου στις επικείμενες Επιμελητηριακές εκλογές και έκανε σύντομο απολογισμό του έργου της διοίκησης την εξαετία 2012-2017 που ήταν στο τιμόνι του Επιμελητηρίου.

«Το Επιμελητήριο είναι το θεσμικό όργανο που έχει ως βασικό σκοπό τη στήριξη των επιχειρηματιών μελών του για θέματα οικονομικού, αναπτυξιακού και οργανωτικού περιεχομένου και αποτελεί συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας. Πρόκειται για έναν αυτοτελή, αυτοδιοικούμενο και αυτοχρηματοδοτούμενο Οργανισμό –δεν εισπράττει ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Και θέλω να το τονίσω αυτό, καθώς τα έσοδα του Επιμελητηρίου προέρχονται από τις συνδρομές των μελών του και από τις δράσεις που υλοποιεί, και όπως μπορείτε να καταλάβετε, τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης τα έσοδα ήταν περιορισμένα.

Ωστόσο, συντάξαμε ισοσκελισμένους και ορθολογικούς προϋπολογισμούς για όλες τις χρήσεις, «μαζεμένους» σε σχέση με τα υπόλοιπα Επιμελητήρια και δεν πειράξαμε τα «κουρεμένα» αποθεματικά μας. Γι αυτό και είχαμε και άμεσες εγκρίσεις από το αρμόδιο Υπουργείο. Παραλάβαμε ταμείο 98.000 ευρώ και σήμερα που μιλάμε αγγίζει τις 135.000 ευρώ.

Παρά ταύτα, θεωρώ ότι ως διοίκηση ανταποκριθήκαμε επαρκώς στο ρόλο του Επιμελητηρίου, αναλάβαμε πρωτοβουλίες, υλοποιήσαμε δράσεις και προγράμματα και εν τέλει σταθήκαμε δίπλα στο επιχειρηματία, τον επαγγελματία, τον έμπορο της Άρτας και είμαστε περήφανοι γι αυτό».

Ο κ. Παπάζογλου αναφέρθηκε εν συντομία στα πεπραγμένα της θητείας του από το 2012- 2017 στο Επιμελητήριο, επισημαίνοντας:

  1. Παρείχαμε ενημέρωση για ευρωπαϊκά & εθνικά προγράμματα για τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων. Υπάλληλος της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, στην οποία μετέχουμε βρισκόταν στο Επιμελητήριο και ενημέρωνε για νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα. Παράλληλα πραγματοποιούσαμε εξειδικευμένες ημερίδες για τα νέα προγράμματα που προκηρύσσονταν για την ενημέρωση των μελών μας σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, αλλά και το υπουργείο.
  2. Διοργανώσαμε σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων, προκειμένου να προσφέρουμε παραγωγικές απαντήσεις και αποτελεσματικές λύσεις υπέρ της επιχειρηματικής κοινότητας σε συνεργασία με επιστήμονες, διμερή Επιμελητήρια και φορείς για θέματα φορολογίας, εξαγωγών, χρηματοδοτικών εργαλείων, δημιουργίας συνεργατικών σχημάτων- κοινωνικών συνεταιρισμών, τον εξωδικαστικό μηχανισμόρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων», «τα σήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», πιστοποίηση προϊόντων, δημιουργίας ετικέτας προϊόντων και άλλα. Ενδεικτικά να αναφέρω τις εκδηλώσεις με την EnterpriseGreeceγια τις εξαγωγές, το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο κ.ά.
  3. Πραγματοποιήσαμε σεμινάρια για τα μέλη μας, σε συνεργασία με άλλους φορείς και εταιρείες για θέματα εξωστρέφειας, μάρκετιγκ, προβολής, προώθησης και δημιουργίας επώνυμων αγροτικών προϊόντων, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, ηλεκτρονικά εργαλεία για τον τουρισμό και άλλα όπως την EnterpriseGreece, την Google, ειδικούς επιστήμονες κ.λπ.
  4. Υλοποιήσαμε περί τα 15επιδοτούμενα σεμινάρια κατάρτισης και επιμόρφωσης ΛΑΕΚ για τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις- μέλη μας (4 Προγράμματα το 2016, 7 Προγράμματα το 2015, 2 Προγράμματα το 2014 και 2 Προγράμματα το 2012).
  5. Από το 2013 έως και σήμερα το Επιμελητήριο Άρτας έχει πραγματοποιήσει 20 σεμινάρια για την απόκτηση πιστοποιητικού ΕΦΕΤ στα οποία συμμετείχαν περί τα 400 άτομα (395).
  6. Υλοποιήσαμε 5 σεμινάρια με την ΕΕΔΕ και ένα με τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου ΟΠΕ Α.Ε. με θεματικές:
  • «Συμβουλευτική Καθοδήγηση Επιχειρήσεων για την Προώθηση της Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας Νέων» του Επιχ. Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
  • «Υλοποίηση Προγραμμάτων Συμβουλευτικής και κατάρτισης με σκοπό την αντιμετώπιση των πολυμέσων-ανέργων στους κλάδους Λιανικού Εμπορίου, Εμπορίας-Διακίνησης και Συντήρησης Αυτοκινήτων και κατασκευών Δομικών Υλικών» στο πλαίσιο του Επιχ. Προγράμματος «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων».
  • «Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού των ΜΜΕ σε θέματα Εξωστρέφειας» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
  • «Ενίσχυση της Προσαρμοστικότητας του Ανθρώπινου Δυναμικού» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου δυναμικού».
  • «Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού των ΜΜΕ σε θέματα εξωστρέφειας»,

7. Διοργανώσαμε με εξαιρετική επιτυχία το 1ο Συνέδριο Τουριστικής Ανάπτυξης Άρτας με διακεκριμένους εισηγητές που κατέθεσαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για το τουριστικό προϊόν της Άρτας. Κλήθηκαν επίσης και κατέθεσαν τις απόψεις τους οι βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχης τουρισμού, εκκλησία, αρχαιολογία κι άλλοι. Οι προτάσεις τους και τα συμπεράσματα του συνεδρίου καταγράφηκαν και υποβλήθηκαν τόσο στην Περιφέρεια όσο και στο Δήμο Αρταίων, ενώ έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου για να έχουν πρόσβαση όλοι οι ενδιαφερόμενοι.

8. Υλοποιήσαμε τα Προγράμματα:

Α) «ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΡΤΑΣ», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» και σήμερα το Επιμελητήριο παρέχει στα μέλη του Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες μέσω της ιστοσελίδας του.

Δώσαμε τη δυνατότητα σε περισσότερες από 500 επιχειρήσεις μέλη μας

 

  • δημιουργήσουν ιστοσελίδα της επιχείρησής τους στον Ηλεκτρονικό Επιχειρηματικό Οδηγό του Επιμελητηρίου Άρτας και να προβληθούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • να πουλήσουν τα προϊόντα τους On-line (e-shop), μέσω της Ηλεκτρονικής Επιμελητηριακής Αγοράς
  • να προβληθούν στον Ηλεκτρονικό Τουριστικό Οδηγό του Επιμελητηρίου και να συμμετέχουν σε ένα ενιαίο σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων (e-booking),
  • να θέσουν τα ερωτήματα τους και να λάβουν εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες για φορολογικά, εργασιακά θέματα (e-consulting).

Β) «Τοπικά Σχέδια για την απασχόληση προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τοπικών αγορών εργασίας του νομού Άρτας» στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην Α.Σ. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΝΟΜΟΥ ΑΡΤΑΣ. Πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια κατάρτισης και καταρτίστηκαν BusinessPlan για τους ανέργους που θέλησαν να στήσουν τη δική τους επιχείρηση.

9. Υποβάλλαμε Προτάσεις στα Διασυνοριακά Προγράμματα InterregΕλλάδα – Αλβανία και Ελλάδα- Ιταλία σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και φορείς της γείτονος χώρας. Μέχρι στιγμής έχει εγκριθεί ένα Πρόγραμμα στο Ελλάδα-Αλβανία με ακρωνύμιοInClust” προϋπολογισμού 697.000 ευρώ. (160.000 το μερίδιο που μας αναλογεί)

10. Συμμετείχαμε σε τοπικές και διεθνείς εκθέσεις και επιδοτήσαμε τη συμμετοχή επιχειρήσεων μελών μας, όπως Γενική Έκθεση της Αρτας, «Έκθεση Προϊόντων Αρτινής Γης-Τουρισμού» στην Τήνο, «Ελλήνων γεύσεις» στο Περιστέρι, Filoxenia και ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ANUGA (2 φορές) στην Κολωνία, FoodexSaudi στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας και σε επιχειρηματικές αποστολές στην Αλβανία και τη Ρουμανία με την Περιφέρεια Ηπείρου.

11. Παρέχουμε ηλεκτρονική πληροφόρηση μέσω της ιστοσελίδας μας για οικονομικά, ασφαλιστικά και φορολογικά θέματα, διαγωνισμούς, ζητήματα χρηματοδοτήσεων και επιδοτήσεων θέσεων εργασίας, εκθέσεων και εξαγωγών στα μέλη μας. (Αποστολή Ενημερωτικού δελτίου δύο φορές την εβδομάδα).

12. Συμμετείχαμε σε Επιτροπές του Δήμου, της Περιφέρειας και άλλων φορέων, όποτε μας ζητήθηκε, όπως και σε συσκέψεις υπερασπιζόμενοι τις θέσεις των επιχειρηματιών της Άρτας και καταθέτοντας προτάσεις για επίλυση προβλημάτων (Επιτροπές Τουρισμού, Αγροτικών Θεμάτων κ.ά.).

13. Υποβάλλαμε υπομνήματα με επεξεργασμένες θέσεις για την επίλυση προβλημάτων φορολογίας των επιχειρήσεων, επιστροφής των τμημάτων της Δ.Ο.Υ στην Άρτα, της αγροτικής παραγωγής και γενικότερα θεμάτων του νομού σε υπουργεία, αρχηγούς κομμάτων και ευρωβουλευτές που επισκέφθηκαν την Άρτα και φυσικά στην Περιφέρεια και τους Δήμους.

14. Συνεργαστήκαμε με το ΤΕΙ Ηπείρου στο πλαίσιο μνημονίου συνεργασίας, που υπογράψαμε. Υπερασπιστήκαμε τη συνέχιση λειτουργίας των σχολών του ΤΕΙ και ίσως ήμασταν οι μόνοι που ζητήσαμε εκτός από την αναβάθμισή του σε Γεωπονική Σχολή τη δημιουργία τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων, προκειμένου να διασυνδεθεί η παραγωγή με την μεταποίηση τροφίμων.

15. Σταθήκαμε στο πλευρό των επαγγελματικών σωματείων – μελών μας, ενισχύοντάς τα οικονομικά, επιχορηγώντας εκδηλώσεις τους και προωθώντας επιμέρους κλαδικά αιτήματα στους αρμόδιους φορείς και υπουργεία. Αναλάβαμε τα νομικά έξοδα σύστασης του νέου Συλλόγου Εστίασης & Διασκέδασης Άρτας

16. Ανοίξαμε το Επιμελητήριο στην τοπική κοινωνία, παρέχοντας τις αίθουσες του για πολιτιστικές εκδηλώσεις, βιβλιοπαρουσιάσεις, ημερίδες, αιμοδοσία, φιλανθρωπικά bazaar κ.ά.

17. Διοργανώσαμε εκδηλώσεις για τα παιδιά της Άρτας με σκοπό να γνωρίσουν το Επιμελητήριο, τα τοπικά προϊόντα, τις επιχειρήσεις και το τουριστικό προϊόν της πόλης, ενώ δεχθήκαμε και εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων.

18. Tέλος, αγωνιστήκαμε για την κατασκευή του Επιχειρηματικού Πάρκου Άρτας. Δρομολογήσαμε την κατασκευή του, μια σύγχρονη υποδομή παραγωγικής ανασυγκρότησης, ηκατασκευήκαιλειτουργίατου οποίου -έχω ξαναπεί- εκτιμάταιότιθαάρειτιςανισότητεςανταγωνισμού, μειώνονταςεντυπωσιακά τολειτουργικόκαιπαραγωγικόκόστοςτων μεταποιητικών και αγροτικών επιχειρήσεωντουΝομούμαςκαιταυτόχρονα, θααμβλύνειτιςτυχόνπεριβαλλοντικέςεπιβαρύνσειςκαιοχλήσεις συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της γύρω περιοχής. Χρειάστηκαν πολλές συναντήσεις, επιστολές σε Δήμο, Περιφέρεια και υπουργεία μέχρι να φτάσουμε στην υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης, την εξασφάλιση κονδυλίων για μελέτες και την παραχώρηση οικοπέδου από το Δήμο. Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση προκήρυξης των μελετών για την υλοποίηση του έργου».

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας ευχήθηκε και «η επόμενη διοίκηση με το ίδιο -και γιατί όχι με περισσότερο- πάθος και ένταση να διεκδικήσει κονδύλια για την κατασκευή και λειτουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου, αλλά και γενικότερα να διεκδικήσει διακρατικά Προγράμματα Interreg, αλλά και προγράμματα κατάρτισης και επιμόρφωσης των μελών του Επιμελητηρίου και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, καθώς και συμμετοχής σε εκθέσεις με στόχο την εξωστρέφεια και την προβολή των τοπικών μας προϊόντων», ενώ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, που εργάστηκαν για την υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων, αυτούς που συμμετείχαν ενεργά καταθέτοντας προτάσεις και ιδέες, αλλά και αυτούς που στήριξαν τις αποφάσεις μας στα Διοικητικά Συμβούλια. «Είναι αλήθεια ότι η θητεία μας πέρασε από πολλά κύματα, είχαμε πολλές αναταράξεις στη διάρκειά της, αλλά αφήσαμε ένα μεγάλο έργο, που καλείται η επόμενη διοίκηση να συνεχίσει. Ελπίζω να είναι εξίσου εργατική και δημιουργική», υποστήριξε.

Ερωτηθείς ο Χρήστος Παπάζογλου ξεκαθάρισε ότι δεν θα είναι εκ νέου υποψήφιος τονίζοντας «Πιστεύω ότι κανένας δεν πρέπει να μένει βιδωμένος στις καρέκλες. Οι καρέκλες δεν είναι εκείνες που σου εξασφαλίζουν το μόνιμο, πρέπει με το έργο σου να το κερδίζεις. Εκτιμώ ότι προσέφερα ότι μπορούσα να προσφέρω στο Επιμελητήριο. Όταν ήρθα στο Επιμελητήριο ακόμη κι εγώ δεν ήξερα τι ήταν. Δώσαμε αγώνα, με τους συνεργάτες μου, να κάνουμε το Επιμελητήριο γνωστό. Είμαι ένας επιχειρηματίας αυτοδημιούργητος, αγωνίστηκα για το καθετί που έχω κερδίσει, έχω μάθει να συγκρούομαι για τα πιστεύω μου. Διάθεσή μου ήταν να συγκρουστούμε με αυτούς που δεν υπολόγιζαν το επιχειρείν. Θεωρώ ότι αυτό το αλλάξαμε στην πράξη. Δείξαμε με τη στάση μας ότι ήμασταν ανεξάρτητοι από επιρροές και συμφέροντα. Θεωρώ πως υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι που μπορούν να βάλλουν ένα ακόμη λιθαράκι».

Ο κ. Παπάζογλου καυτηρίασε το γεγονός ότι ξεκίνησαν οι εκλογικές διαδικασίες για τα Επιμελητήρια, χωρίς ακόμη να έχει ψηφισθεί ο σχετικός νόμος. «Είναι πρωτοφανές να κάνεις εκλογές χωρίς να ξέρεις ποια νομοθεσία θα ισχύσει. Ψηφίστηκε μια τροπολογία εν μέσω θέρους, την 1η Αυγούστου, πάνω στην οποία προχωρούν οι εκλογές και πάνω σε αυτή στέλνονται κατά καιρούς τροποποιητικές εγκύκλιοι από Γενικό Γραμματέα ή Υπουργό κι ακόμη σήμερα δεν ξέρουμε με ποιο μέτρο και ποιους κανόνες θα γίνουν οι εκλογές», τόνισε.

Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις Επιμελητηρίων ο Χρήστος Παπάζογλου δήλωσε την πλήρη αντίθεσή του, υπερασπιζόμενος τη θέση του ότι κάθε Επιμελητήριο πρέπει να έχει τη δική του αυτοτέλεια, τους δικούς του εκπροσώπους, τη δική του φωνή, αφού κάθε περιοχή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και δυνατότητες ανάπτυξης. «Η αυτοτέλεια των Επιμελητηρίων είναι «μονόδρομος». Δεν μπορεί με τη λογική μειώνουμε οργανισμούς, να συγχωνεύουν Επιμελητήρια. Δεν έχουμε πάρει ούτε μια δραχμή από τον κρατικό Προϋπολογισμό. Με ποιους όρους θα κάνουν συγχωνεύσεις; Γιατί θα πρέπει να καθοριστούν όροι σε αυτή την περίπτωση. Για παράδειγμα, εμείς έχουμε περιουσιακά στοιχεία, έχουμε ένα κτίριο, που έγινε με τα χρήματα των Αρτινών επιχειρηματιών, που θα ανήκει αυτό μετά;» επισήμανε.

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Προϊόντα (RFI/B2C)
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Help Desk
Έκδοση Πιστοποιητικών
Πληρωμή Συνδρομών
Καρτέλα Μέλους
Αποφάσεις ΔΣ-ΔΕ
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας
Σεμινάρια